A Hairan elaborou esta
apostila, de nível médio, com o objetivo de facilitar seu estudo de Língua
Inglesa para concursos públicos. Estude, treine e faça seus exercícios, e não
se esqueça de tirar todas as dúvidas com seu professor.
Bom estudo!
INGLÊS
ÍNDICE
INTRODUÇÃO...................................
1
Pronouns...................................... 2
Personal Pronouns................. 2
Possessives
Pronouns........... 2
Indefinite Pronouns................. 3
Relatives Pronouns................. 3
Interrogative Pronouns........ 3
Demonstratives Pronouns.... 4
Reflexives Pronouns............... 4
VERB
TO BE…………………….…….6
Simple
Present.................................6
Interrogative
Form...........................5
Negative
Form..................................5
Prepositions.......................................
3
Common
Expressions........................ 6
Simple
Past.......................................14
Regular
Verbs:..................................15
Irregular
Verbs..................................16
INFINITIVE
SIMPLE PAST PARTICIPLE………………………… 16
Interrogative
form..............................16
VERB
TO BE………..........................17
Present
Continuous Tense...............18
Forma afirmative, interrogative
and negative.............................................19
Simple
Future....................................21
Adverbs.............................................22
Adverbs of Place (advérbios de
lugar).................................................23
Adverbs of Time (advérbios de
tempo)...............................................23
Adverbs
Position..............................26
Present
Perfect................................29
Present
Perfect Continuos Have/ has been..................................................29
Adverbs
Present Perfect and present perfect continuous............................29
Numbers.......................................31
EXERCISES......................................35
BIBLIOGRAFIA.................................66
Pronouns
O pronome é uma palavra usada
no lugar do nome (substantivo) para evitar a sua repetição e
concorda, em gênero e número, com o substantivo que representa.
Personal
Pronouns
São os que designam as pessoas.
Pronomes subjetivos (caso reto)
Singular Plural
I We
You You
He They
She They
It They
Estes pronomes funcionam como
sujeito da oração, vindo antes do verbo: She comes by bus everyday.
Pronomes objetivos (caso oblíquo)
Singular Plural
Me – me, mim You – vós
You – te, ti Them –
os, as, eles, Him – o, ele elas
It – o, a, ele, ela
Estes pronomes funcionam como
objeto da oração, vindo depois do verbo: Give her a chance.
Possessives
Pronouns
São os pronomes que indicam
posse de um ser ou objeto.
Adjetivos possessivos
My – meu (s), minha (s)
Your – seu (s), sua (s)
His – seu (s), sua (s), dele (s)
Her – seu (s), sua (s), dela (s)
Its – dele (s), neutro, animais
Our – nosso (s), nossa (s)
Your – seu (s) , sua (s)
Their – seus (s), sua (s), deles
(as)
Têm a função de modificar um
substantivo e deve sempre anteceder esse substantivo. He wrote his
address on the envelope.
Pronomes adjetivos possessivos
Mine – o meu (s), a minha (s)
Yours – o seu (s), a sua (s)
His – o seu (s), a sua (s), o
dele (s)
Her – o seu (s),a sua (s), o dela
(s)
Its – o (a) dele (s), neutro,
animais
Ours – o nosso (s), a nossa (s)
Yours – o (s) seu (s), a (s) sua
(s)
Theirs – o (s) seu (s), a (s) sua
(s), dele (s), dela (s)
Esses pronomes são usados em
construções chamadas de double possessive (“posse em dobro”):
A
friend of mine = one of my friends
A
cousin of hers = one of her cousins
An
old dream of ours = one of our old dreams
Indefinite
Pronouns
Os pronomes indefinidos são os
que se referem a pessoas ou coisas de modo vago ou impreciso. São eles:
All – tudo, todo (s), toda (s)
Another –outro (a)
Any – algum (s), alguma (s)
Anybody – alguém, qualquer um
Anything – qualquer coisa, algo, tudo
Both – ambos, os dois.
Much – muito, muita; é usado para
indicar uma grande quantidade de coisas que não podem ser contadas. Ex. I love you very much.
One – um, tal
Some – Algum, alguns
Do you want some? (Você quer algum?) Quando
já se sabe do que se trata / mostrando.
Do you want any ......? (Você quer
algum?) Quando não sabe/ mostra do que se trata.
Em sentenças afirmativas utiliza-se o pronome some
There are some books on the
table. (Há alguns livros sobre a mesa).
There is some sugar in this
cup.
(Há algum açúcar na xícara).
Em sentenças negativas ou interrogativas usa-se any
There aren’t any books on
the table. (Há alguns livros sobre a mesa).
There isn’t any sugar in this cup. (Há algum açúcar na xícara).
Are there any books on the
table? (Há alguns livros sobre a mesa?).
Is there any sugar in this
cup?
(Há algum açúcar na xícara?).
Relatives Pronouns
Os pronomes relativos são assim
chamados porque se referem a um termo mencionado anteriormente. São
eles:
Who – que, o qual, os quais, as quais, quem
(refere-se a pessoas)
Which – que, o que, o qual, a qual
(refere-se a coisas inanimadas ou animais)
Whom – quem, que, o qual, a qual, os
quais (refere-se a pessoas)
Whose – de quem, do qual, da qual, dos
quais, cujo, cuja, cujos, cujas (refere-se a pessoas)
What – aquilo que, o que, a coisa que
(só se refere a coisas inanimadas ou animais)
That – que, o que, o qual, a qual
(pode representar quaisquer pessoas, coisas ou animais)
Interrogative
Pronouns
São os pronomes que indicam um
elemento dentro de um conjunto, mas que não se define. São eles:
Which – qual, o qual, a qual?
(refere-se a coisas inanimadas ou animais)
Who – quem? (refere-se a pessoas)
Whose – de quem? (refere-se a pessoas)
What – que, qual, quais? (só se
refere a coisas inanimadas ou animais)
Who is that man?
Demonstratives Pronouns
Os pronomes demonstrativos são os
que indicam o lugar em que uma pessoa ou coisa se encontra. São eles:
Singular
|
Plural
|
This – este, esta, isto
|
These – estes, estas
|
That – esse, essa, isso
Such - tais
|
Those – esses, essas, aqueles, aquelas
|
This e These – referem-se a pessoas, animais ou coisas que se encontram perto de quem
fala.
That e Those – referem-se a pessoas, animais ou coisas que se encontram afastadas de
quem fala.
Reflexives
Pronouns
Os pronomes reflexivos indicam
que o sujeito a mesmo tempo é agente e paciente da ação. São eles:
Myself – me, eu, mesmo, eu
próprio
Yourself – tu, tu mesmo
Himself – se, ele mesmo
Itself – se, ele/ ela mesmo
Ourself – nós, nós mesmos
Yourself – vós, vós mesmos
Themselves– se, eles/elas mesmos
(as)
Oneself – a gente, a gente mesmo.
Pronomes Reflexivos: uso reflexivo
Concordam sempre com o sujeito e aparecem
depois do verbo (objeto) mostrando que uma determinada ação do sujeito
reflete sobre ele mesmo: The boy hurted
herself (o menino feriu-se)
Pronomes Reflexivos: uso enfático
Dão um realce ao sujeito ou ao
objeto. Podem ser usados logo após o sujeito ou após o complemento do
verbo.
She, herself charged the tire
(Ela mesma trocou o pneu)
VERB TO BE
Verbo básico que significa ser ou estar. (am, is, are)
I am beautifull. (Eu estou bonito / Eu sou
bonito)
Varia de acordo com a pessoa
I -
am
You
- are
He /
She/ It - is
We -
are
You
- are
They
- are
Simple
Present
O usamos para falar sobre algo
que acontece o tempo todo ou repetidamente ou, ainda sobre uma verdade universal, no futuro, depois
das seguintes conjunções: when, as soon as, until, before, if; Veja os exemplos:
Nurses look after patients
in hospitals. (Enfermeiras cuidam de pacientes em hospitais)
I usually go out at
weekends. (Eu sempre saio aos fins de semana)
The Earth goes around the
Sun (A Terra
gira em torno do Sol).
When she arrives I will ask
her. (Quando ela chegar eu lhe perguntarei)
ATENÇÃO: Lembre-se que na 3ª pessoa do singular (HE,
SHE, IT) sempre usamos o S ao final:
I
work
He/
She/ It works.
ATENÇÃO: Em palavras terminadas em ss,
s, sh, ch, x, o e z acrescentamos o ES
He/
She/ It:
You
wash.
She washes.
ATENÇÃO: Palavras terminadas em Y:
Se precedido de vogal:
acrescenta-se apenas o S normalmente: say – says.
Se precedido de consoante:
substitui-se o Y pelo IES: study – studies
ATENÇÃO: Para as formas interrogativa e negativa no Simple Present usamos os verbos
auxiliares DO/ DOES.
Do é usado para todas as pessoas e o Does, é usado para a terceira pessoa do
singular.
A contração da forma negativa
desses auxiliares é: DON’T (Do +
not) e DOESN’T (Does + not):
Interrogative Form
Do
I/ We/ You/ They Work?
Does
He/ she/ It Go?
Negative Form
I/
We/ You/ They Don’t Work.
He/
she/ It Doesn’t Go.
No exemplo a seguir o DO é também
o verbo principal:
What do you do? ( O que você
faz?)
What
does she do? (o que ela faz?)
Simple
Past
O Simple Past expressa ações
que começaram e terminaram em um
determinado momento no passado.
O passado do verbo TO BE é was/
were:
I - was
You
- were
He /
She/ It - were
We -
were
You
- were
They
- were
Geralmente essas sentenças vêm com um advérbio
de tempo.
yesterday (ontem)
the day before yesterday(anteontem)
this morning (esta manhã)
a week ago ( há uma semana atrás)
in 1992 (em 1992)
Regular
Verbs:
A maioria dos verbos da língua
inglesa recebe a terminação ED no passado.
Isso vale para todo e qualquer
tipo de sujeito.
Esta forma de verbo corresponde,
em Português ao: Pretérito Perfeito, Pretérito Imperfeito e Pretérito mais que
perfeito.
Ex. to talk (conversar) – talked
ATENÇÃO: Aos verbos terminados em E acrescenta-se somente o D: to remove = removed;
to love = loved.
ATENÇÃO: Nos verbos terminados em Y:
Se precedido de consoante:
tira o Y acrescenta o ED: to study = studied
Se precedido de vogal:
simplesmente acrescenta-se o ED: to play = played
ATENÇÃO: Nos verbos terminados em
consoante-vogal-consoante, repete-se a última consoante antes de
acrescentar o ED:
to
chop = chopped
to
admit = admitted;
to control = controlled.
Exceção: Nos verbos terminados X e W não se repete a última consoante:
to fix =fixed.
Irregular
Verbs
Embora os verbos regulares
constituam a maioria dos verbos na língua inglesa, temos que considerar os
verbos irregulares. Veja
alguns:
INFINITIVE SIMPLE PAST
PARTICIPLE
Base Past Past
Form Tense Participle
arise arose arisen surgir, erguer-se
awake awoke awoken despertar
be
was, were been ser, estar
bear bore borne suportar, ser portador de
beat beat beaten bater
become
became become tornar-se
befall
befell befallen acontecer
beget
begot begotten, begot procriar,
gerar
begin
began begun começar
behold
beheld beheld contemplar
bend
bent bent curvar
bet
bet bet apostar
bid bid bid
oferecer, fazer uma oferta
Base Past Past
Form Tense Participle bind
bound bound unir, encadernar, obrigar-se
bite
bit bitten morder
bleed
bled bled sangrar, ter hemorragia
blow
blew blown assoprar, explodir
break
broke broken quebrar
breed
bred bred procriar, reproduzir
bring
brought brought trazer
broadcast
broadcast broadcast irradiar,
transmitir
build
built built construir
buy bought bought comprar
cast
cast cast atirar, deitar
catch
caught caught pegar, capturar
choose
chose chosen escolher
cling clung clung aderir, segurar-se
come came come vir
Base Past Past
Form Tense Participle cost
cost cost custar
creep
crept crept rastejar
cut
cut cut cortar
deal
dealt dealt negociar, tratar
dig
dug dug cavar
do
did done fazer
**
draw
drew drawn tracionar, desenhar **
drink
drank drunk beber
drive drove driven dirigir, ir de carro
eat ate
eaten comer
fall
fell fallen
cair
feed
fed fed alimentar
feel
felt felt
sentir, sentir-se
fight
fought fought lutar
find
found found achar, encontrar
Base Past Past
Form Tense Participle flee
fled fled
fugir, escapar
fling
flung flung arremessar
fly
flew
flown
voar, pilotar
forbid
forbade forbidden proibir
forget
forgot forgot,
forgotten esquecer
forgive
forgave forgiven perdoar
freeze
froze frozen congelar, paralisar
get
got gotten, got obter
**
give
gave
given
dar
go
went
gone
ir
grind
ground ground moer
grow
grew grown crescer, cultivar
have
had had
ter, beber, comer
hear
heard heard ouvir
hide
hid hidden, hid esconder
Base Past Past
Form Tense Participle hit
hit
hit
bater
hold
held held segurar
hurt
hurt hurt machucar
keep
kept kept guardar, manter
know
knew known saber, conhecer
lay
laid laid colocar em posição horizontal, assentar
lead
led led liderar
leave left left deixar, partir
lend lent
lent
dar emprestado
let
let
let
deixar, alugar
lie
lay
lain
deitar
lose
lost lost perder, extraviar
make
made made fazer, fabricar **
mean
meant meant significar, querer dizer
Base Past Past
Form Tense Participle meet
met met encontrar, conhecer
overcome
overcame overcome superar
overtake
overtook overtaken alcançar,
surpreender
pay
paid paid pagar
put
put put colocar
quit
quit quit abandonar
read
read
read
ler
ride
rode ridden andar/dirigir
ring rang rung tocar (campainha, etc.)
rise
rose risen subir, erguer-se
run ran run correr, concorrer, dirigir
saw
sawed sawn serrar
say
said
said
dizer
see
saw
seen
ver,
seek
sought sought procurar obter, objetivar
Base Past Past
Form Tense Participle sell
sold sold vender
send
sent sent mandar
set
set set
pôr em determinada condição, marcar, ajustar **
shake shook shaken sacudir, tremer
shed
shed shed soltar, deixar cair **
shine
shone shone brilhar, reluzir
shoot
shot shot atirar, alvejar
show showed shown mostrar, exibir
shrink
shrank shrunk encolher, contrair
shut
shut shut fechar, cerrar
sing
sang sung cantar
sink
sank sunk afundar, submergir
sit
sat sat
sentar
slay
slew slain matar, assassinar
Base Past Past
Form Tense Participle sleep
slept slept dormir
slide
slid slid deslizar, escorregar
sling
slung slung atirar, arremessar
speak
spoke spoken falar
spend
spent spent gastar
spin
spun spun fiar, rodopiar
spit
spit, spat spit, spat cuspir
spread
spread spread espalhar
spring
sprang sprung fazer saltar
stand
stood stood parar de pé, agüentar
steal
stole stolen roubar
stick
stuck stuck cravar, fincar, enfiar
sting
stung stung picar (inseto)
stink
stank stunk cheirar mal
strike
struck struck golpear, desferir, atacar
Base Past Past
Form Tense Participle string
strung strung encordoar, amarrar
strive
strove striven esforçar-se, lutar
swear
swore sworn jurar, prometer, assegurar
sweep
swept swept varrer
swim
swam swum nadar
swing
swung swung balançar, alternar
take
took taken tomar **
teach
taught taught ensinar, dar aula
tear
tore torn rasgar, despedaçar
Base Past Past
Form Tense Participle
tell told
told
contar
think
thought thought pensar
throw
threw thrown atirar, arremessar
tread
trod trodden pisar, trilhar
undergo
underwent undergone submeter-se
a, suportar
Base Past Past
Form Tense Participle understand
understood understood entender
uphold
upheld upheld sustentar, apoiar, defender
wear
wore worn vestir, usar, gastar
win
won won vencer,
ganhar
wind
wound wound enrolar, rodar, dar corda
write
wrote written escrever, redigir
Interrogative form
A forma interrogativa segue uma
regra bastante fácil. Antes do pronome acrescenta-se o verbo auxiliar DID,
seguida do pronome e do verbo no infinitivo (DID + PRON. + VERBO NO INFINITIVO):
Did (I /You/
He/ She/ It/ We/ You/ They) enjoy the movie?
Negative Form
Na forma negativa acrescenta-se o Not
à partícula Did, ou utiliza-se sua contração Didn’t.
Acrescenta-se o DIDN’T logo após o pronome,
seguido do verbo no infinitivo (didn’t
+ infinitivo):
I /
You/ He/ She/ It/ /We/ You/ They
Didn’t enjoy the movie.
ATENÇÃO: Quando coloca o DID não coloca o ED no fim do verbo. O Did já deixa o verbo no passado.
Present
Continuous Tense
Indica que uma ação está
acontecendo no momento em que se fala, ou na atualidade:
We are writing a letter
now.
(Nós estamos escrevendo uma carta
agora)
Jeniffer is reading a book.
(Jeniffer está lendo um livro)
O Present Continuous pode
ser empregado também em frases que denotam um futuro provável, ações que
pretendemos realizar ou que temos certeza de que irão acontecer.
Estrutura do Present Continuous:
VERB
TO BE + VERB + ING
Forma afirmative, interrogative and negative
We are speaking English
now.
(Nós estamos falando ingles
agora)
Are you feeling bad at this
moment?
(Está se sentindo mal neste
momento?)
It is not raining anymore.
(
Não está mais chovendo)
I am looking for a teacher.
(Estou procurando um professor)
Is she studing French?
(Ela está estudando francês?)
ATENÇÃO: mantém-se o “y” antes do “-ing
to
try – trying
to
study – studying
to
play – playing
to
carry – carrying, etc.
ATENÇÃO: Nesses verbos terminados em IE, substitui-se o “ie” pelo “y" e
acrescenta-se o “-ing”.
to
die – dying
to
lie – lying
to tie – tying
ATENÇÃO: verbos terminados em CVC
(consoante - vogal – consoante)
dobra-se a última consoante
quando houver a seqüência:
to put – putting
to
sit – sitting
to
swim – swimmin.
begin
- beginning
prefer - preferring
omit
- omitting
occur
- ocurring, etc.
ATENÇÃO: Em verbos terminados em “e”,
substitui-o pelo “-ing”.
to take – taking
to
have – having
EXCEÇÕES:
to
live – living to be - being
to
save – saving to see - seeing
to
shine – shining to agree – agreeing
Os demais verbos que não
participam das exceções acima citadas mantém sua forma acrescida do –ing.
Certos verbos não são flexionados
no Present Continuous. São verbos que
geralmente indicam um estado ou condição. Alguns deles são:
agree (concordar)
believe (acreditar)
belong (pertencer)
disagree (discordar)
forget (esquecer)
hate (odiar)
have (possuir)
hear (ouvir)
hope (esperar)
know (saber)
love (amar)
ATENÇÃO: O presente do verbo TO BE (is/am/are) + going to é uma estrutura muito usada antes do infinitivo de um verbo que
expressa uma ação futura planejada, quando falamos sobre ações que já estão planejadas:
“... I am finally going to retire.” (Finalmente vou
me aposentar)
Simple
Future
Expressa fatos e acontecimentos
que provavelmente ocorrerão:
They will arrive tomorrow.
Indica decisões tomadas no
momento em que se fala:
The
cell phone is ringing. I’ll answer it.
Oferecer ou pedir ajuda:
Who
will help me?
I
will help you.
Formation:
SUJEITO
+ WILL + VERB. PRINCIPAL (no infinitivo sem o TO)
Abreviations Forms:
I’ll (will)
ou won’t (will + not)
Negative Form:
I
will not drink it. = I won’t drink it.
Não vou beber.
Form interrogative:
Will
they drink it?
Going to
Essa forma expressa a intenção
do sujeito de realizar uma ação no futuro. Esta intenção é sempre
premeditada e planejada; expressa também a ideia de que alguma preparação para
esta ação já foi feita.
Ações expressadas pelo going
to são mais prováveis de acontecer:
He is going to be a dentist
when he gets the graduation.
(Ele será um dentista quando se
formar)
I’m going to meet Tom at
the station at six o’clock.
(Encontrarei Tom na estação na
estação às seis horas).
Observações:
O will pode ser
substituído por shall na primeira pessoa do singular e do plural (I/ We)
em sentenças mais formais:
I
shall do everything and we shall live in peace.
(Eu devo fazer/ farei de tudo e nós
devemos viver/ viveremos em paz)
ATENÇÃO: O auxiliar will expressa
somente uma intenção que não está certo que vai acontecer, enquanto que
o going to denota uma probabilidade maior de que a ação aconteça.
Adverbs
O advérbio é uma palavra que
modifica um verbo, um adjetivo ou um outro advérbio.
Os advérbios, de acordo com à
circunstancia que expressam, podem ser:
Adverbs
of Place (advérbios de lugar)
Here (aqui, neste lugar)
There (aí, lá, ali, para lá,
nesse lugar, nesse ponto)
Near (próximo, perto, a pouca
distância)
Up (em cima, acima)
Down (abaixo, para baixo)
Exemplos: She lives there (Ela
mora lá)
John
Works here. (John trabalha aqui)
Adverbs
of Time (advérbios de tempo)
Podem ser usados no início ou no
final da oração.
Now (agora, já, imediatamente)
Today (hoje)
Tomorrow
(amanhã)
Last
week (semana passada)
In
1997 (em 1997)
Exemplo: I
bought this computer yesterday. (Eu comprei este
computador ontem)
Prepositions
Como em português, Preposição é a palavra que liga dois termos e
que estabelece entre eles algumas relações. Nessas relações, um termo explica ou completa o sentido do
outro.
As principais preposições são:
About – sobre; a respeito de- We
are talking about the math test.
After – após; depois (de); I arrived
after Maria.
Against – contra- If God is for
us, who could be agaist us?
Before – antes (de)- Maria
arrived before me.
Behind – atrás- The dog’s house
is behind the garden.
Beside – ao lado de- Maria’s
seated beside John and me.
Besides – além de- My city is
besides that hills.
During – durante- é usado para
expressar períodos de tempo conhecidos pelo nome ou períodos que já foram
definidos:
The
students were laughing during the class.
During
the Christmas./ During the summer. / During my holidays
From – de; proveniente de; desde de;
a partir de. Where are
you from?
In front of – em frente de- My school
is in front of the gas station.
Inside – dentro; do lado de
dentro- There is some money inside my wallet.
Instead of – ao invés de- Why don’t
you study instead of chat?
Near – perto de - The bank is
near to the post Office.
Next to – ao lado de, perto de –
Our House is nest to the train station
Outside – fora; lado de fora -My
cat is outside the house.
Since – desde -I live here since
1997.
With – com- Linda travelled
with some friends.
Without – sem- I can’t life
without your presence by my side.
To – para; em direção a ; a; ao; à; até; para;
a fim de; em; com; de; da ...I’m going to school.
For – por; em lugar de; a favor de; de; em nome
de; para; a fim de ...I’ll buy a new dress for my mother.
Under – embaixo (de)- There is a
ball under the chair.
Beneath – debaixo - Paulo went
beneath the rain.
ATENÇÃO: Normalmente são colocadas antes
de substantivos ou pronomes. De qualquer forma é possível
mudar a preposição para o final da frase, no Inglês informal.
1. Em perguntas começando com uma preposição + WHOM/ WHICH/ WHAT/ WHOSE/ WHERE:
To whom were you talking? (formal)
Who were you talking to? (informal)
In which drawer does he
keep it? (formal)
Which drawer does he keep
it in? (informal)
2. Similarmente, nas orações
relativas (relative clauses), uma preposição colocada antes de WHOM/ WHICH pode
ser movida para o final da frase. O pronome relativo é, muitas vezes omitido:
The people with whom I was
travelling.
(formal)
The people I was traveling
with.
(informal)
The company from wich I
hire my TV set.
(formal)
The company I hire my TV
set from. (informal)
Há preposições que apresentam
variações quanto ao seu significado:
Above – acima de; por sobre; por cima de; sobre (sem indicar contato); indica
que uma coisa está em uma posição superior em relação a outra; mais alto que:
The sky is above us.
Over – acima (de); sobre; por cima (não indica contato; expressa um sentido
vertical entre dois pontos; mais que; mais alto que: There is a picture over
the door.
She
didn’t eat over than five cookies. (Ela não comeu
mais que cinco biscoitos)
Up – acima; para cima; para o alto (indicando movimento) Get up!
This side up. (muito usado em
caixas)
AT: -
momento exato: at 8 o’clock.
-
momento definido: at sixteen/ at the age of sixteen
- lugar
definido: at school
-
endereço completo: at 45 Main Street
- nomes de datas comemorativas:
at Christimas, at Easter, at Carnival
- nomes de vilas ou pequenas
cidades: at Areal.
ON: - em
contato com: on the desk
-
nomes de ruas: on Main Stree, On CSB 08
- em
datas: on Christmas day, on 4th July
-
dias da semana: on Sunday
IN: -
significando dentro: in a cave, in a building
- cidades, estados, países: in
Rio de Janeiro, in Brazil
-
partes do dia: in the morning, in the afternoon, in the evening (but AT night)
-
estações do ano, meses, anos: in the winter, in 1992, in July.
Common Expressions
AT IN ON
At
once In a hurry On holiday, on vacation
At
dinner, at breakfast In fun, On business
At
war, at peace, In love, on foot, on horseback
At
last, at least, In public, in private On
one’s own
In
danger, in trouble, On the contrary, on the other hand
Adverbs of Frequency (advérbios de freqüência)
Twice (duas vezes)
Often (frequentemente)
Always (sempre)
Never (nunca)
Usually (sempre, freqüentemente)
Sometimes (às vezes)
Rarely (raramente)
Seldon (raramente)
Os advérbios de freqüência são
posicionados:
1. Após o verb TO BE em orações em que ele é o verbo principal:
I am always tired. (Eu estou sempre cansado)
2.
Antes do verbo principal:
She usually Works on
Saturdays. (Ele sempre trabalha aos Sábados)
He never stays there. (Ele nunca está lá)
3. Depois do primeiro verbo
auxiliar em orações com tempos compostos:
She had never studied
French. (Ela nunca tinha estudado Francês)
OBSERVAÇÃO:
Os advérbios de frequência
com sentido negativo podem vir no
início da oração. Neste caso, deverá haver uma inversão do verbo com o sujeito:
She is never happy/ Never
is she happy.(Ela
nunca está feliz)
Se a oração estiver no Simple Present ou Simple Past, o verbo será substituído pelo auxiliar correspondente:
They seldom went out/
Seldom did they go out. (Eles raramente saíam)
Em orações formadas por verbo
auxiliary/ modal e principal, inverteremos sujeito com o verbo auxiliary/
modal:
He can never get there/
Never can he get there. (Ele nunca chegará lá)
Adverbs of Manner (advérbios de
maneira)
Quickly (rápido)
Calmly (camamente)
Happily (rapidamente)
Ex: She types quickly. (Ela digita rapidamente)
OBSERVAÇÃO:
Os advérbios de modo são
geralmente formados de um adjetivo mais o sufixo – “ly”: calm + ly = calmly
Adverbs of Degree (advérbios de
intensidade)
Too (muito, demais)
Very (bastante, muito)
Almost (quase, perto)
Really (realmente)
Rather (antes, um tanto, melhor)
Quite (completamente, bastante,
razoavelmente)
Ex: It is very cold. (Está muito
frio)
OBSERVAÇÃO:
Alguns advérbios mantêm a mesma
forma dos adjetivos dos quais são
derivados:
Far (longe)
Low (baixo)
Well (bem)
Fast (rápido, rapidamene)
Outros possuem duas formas, mas
seus significados são diferentes:
High (alto) – highly (em alto
grau)
Hard (difícil, árduo, duro) –
hardly (mal; quase)
Late (tarde) – lately
(recentemente)
Near (próximo) - nearly (quase,
por pouco).
Adverbs
Position
Se houver dois ou mais
advérbios numa oração, a sequência será:
1º: advérbio de maneira
2º: advérbio de lugar
3º advérbio de tempo
Ex.: I is raining steadily in São Paulo today.(Está chovendo
initerruptamente
em São Paulo)
Quando o verbo indicar
movimento, a sequência será:
1º: advérbio de lugar
2º: advérbio de modo
3º
advérbio de tempo
Ex.:
He went to England by plane in 1997. (Ele foi à Inglaterra de avião em
1997)
Se houver dois ou mais
advérbios do mesmo tipo na oração, ficará mais próximo do verbo aquele que
contiver a informação mais específica dentro do conjunto de informações
passado pelos demais advérbios:
Ex.: I was Born in the morning, on april 15,
in 1951. (Eu nasci na manhã do dia
15 de abril de 1951)
Se forem advérbios de modo, o
mais curto precederá o mais longo:
Ex.:
He is speaking low and continuously. (Ele está
falando baixo e continuamente)
ATENÇÃO:
Always, Never e Ever geralmente são posicionados entre o
auxiliar (have/ has) e o verbo principal.
Yet (já); usado em orações
interrogativas para indicar surpresa ou expectativa):
Have you eaten all your
desert yet? (Você já comeu toda a sua sobremesa?)
Yet (ainda); usado no final de orações negativas:
Train hasn’t arrived yet. (O tem não chegou ainda)
Just (muito recentemente); expressa
uma ação que acabou de acontecer:
She has just last her last
chance.
(Ela acabou de perder sua última
chance)
Laterly (ultimamente):
I havent gone to the
theater lately.
(Eu não tenho ido ao teatro
ultimamente)
Recently (recentemente):
He has changed his job
recently. (Ele mudou de emprego recentemente)
OBSERVAÇÃO:
Lately, Recently e Yet geralmente são posicionados no final da
oração.
TEMPO FORMA EXPRESSA ADVÉRBIO
Passado Simples
Verbo regular: term. ed;
verbo irregular: forma variada
(observar lista de verbos irregulares);
Verbo auxiliar did (na
forma negativa e interrogativa). Ações acabados que ocorreram num tempo
definido no passado.
Yesterday,
last, night, last week, last
month,
two hours, ago, three weeks
ago,
etc.
Present
Perfect
have/
has + verbo
principal no particípio passado.
Ações que ocorreram num tempo
indefinido no passado;
Ações que começaram no passado
e continuam até o presente;
Already,
yet, ever, lately, recently, etc.
Ações que acabaram de ocorrer.
Present Perfect Contínuo Have/
has been + verbo principal com a terminação ing
Ações que começaram no passado
e ainda continuam até o presente (ênfase na continuidade): for, since,
lately, recently.
Adverbs Present Perfect and present perfect
continuous
Since (Desde) Todos os tipos
For (Por), durante Todos os tipos
Already (Já) Afirmativa e interrogativa
Yet (Já), ainda Interrogativa e negativa
Just (Acabar) de Afirmativa
Lately (Ultimamente) Todos os tipos
Ever (Alguma vez) Interrogativa
never (nunca) negativa
Infinitive
To
be
To
begin
To
break
To
bring
To
buy
To
come
To
cost
To
cut
To
do
To
drive
To
eat
To
feel
To
fly
To
forget
To
get
To
give
To
hit
To
hurt
To
know
To
leave
To
make
To
pay
To
put
To
read
Past
Tense
was,
were
began
broke
brought
bought
came
cost
cut
did
drove
ate
felt
flew
forgot
got
gave
hit
hurt
knew
left
made
paid
put
read
Agora escreva o verbo na forma infinitiva de cada uma das palavras.
Da lista abaixo una os verbos com sua PAST TENSE correta:
To
run -___________
To
say -___________
To
see -___________
To
send -___________
To
sit -___________
To
sleep -___________
To
speak -___________
To
stand -___________
To
take -___________
To
teach -___________
To
understand -___________
To
wear -___________
To
win -___________
To
write -___________
ran
said
saw
sent
sat
slept
spoke
stood
took
think
understood
wore
won
wrote
Numbers
Abaixo segue uma lista dos
principais números cardinais do inglês
1 -
One
2 -
Two
3 -
Three
4 -
Four
5 -
Five
6 -
Six
7 -
Seven
8 -
Eight
9 -
Nine
10 -
Ten
11 -
Eleven
12 -
Twelve
13 –
Thirteen
14 -
Fourteen
15 -
Fifteen
(___sixteen,____seventeen,
___eighteen, ___nineteen .. )
20 -
Twenty
21 -
Twenty one
As dezenas são sempre terminadas em ty (twenty, thirty, fourty, fifty, etc).
As centenas são escritas da forma "uma centena" e
não "cem" como no português. Portanto:
100 - One hundred
200 - Two hundred
etc;
A casa dos milhares funciona como a da dezena, apenas trocando "hundred" por "thousand"
1000 = One thousand
2000 = Two thoudsand
Os milhões funcionam da mesma maneira, só trocando por million:
1,000,000 = One million
ATENÇÃO: o divisor de milhar é uma vírgula ( , ) , ao contrário do português
que é um ponto. Por exemplo, 1,000 significa "um mil", e não apenas
um. Um seria 1.000 (ou um vírgula zero zero).
Exemplos:
345
- Three hundred fourty five
790
- Seven hundred ninety
1,630,014
= One million six hundred thirty thousand and fourteen
ORDINAIS
Para pronunciar a silaba TH ao final dos números coloque a língua
entre os dentes e sopre, a pronúncia não é com som de S ou F.
1st -
First
2nd -
Second
3rd -
Third
4th -
Forth
5th -
Fifth
6th -
Sixth
7th -
Seventh
8th -
Eighth
9th -
Ninth
10th -
Tenth
11th -
Eleventh
12th -
Twelfth
13th -
Thirteenth
14th -
Fourteenth
15th -
Fifteenth
16th -
Sixteenth
17th -
Seventeenth
18th -
Eighteenth
19th -
Nineteenth
20th -
Twentieth
21st -
Twenty-first
22nd -
Twenty-second
23rd -
Twenty-third
24th -
Twenty-fourth
25th -
Twenty-fifth
26th -
Twenty-sixth
27th -
Twenty-seventh
28th -
Twenty-eighth
29th -
Twenty-ninth
30th -
Thirtieth
40th -
Fourteeth
50th -
Fiftieth
60th -
Sixtieth
70th -
Seventieth
80th -
Eightieth
90th -
Ninteeth
100th -
One hundredth
1000th -
One thousandth
EXERCISES
1. They
haven’t _____ thought of it________.
a) whether
/yet
b) then /
also
c)
ever / always
d) even /
yet
e) even / only
2. Numa das sentenças abaixo o
advérbio não está corretamente inserido:
a)I was
rather cold yesterday.
b)We hardly
work on Sundays.
c)Gary
always is dreaming of you
d)He hasn’t
met me yet.
e)They’ll
travel by car.
3. They
state they’ve been ther____________.
a)once
b)for the
fun of it
c)on Sunday
d)in March
e)todas são corretas
4. The
test was _______ no one passed.
a)very hard
that
b)too hard
for that
c)too hard,
so
d)so hard
so that
e)even /
only
5.Todas as alternativas abaixo
trazem advérbios de freqüência, exceto:
a)seldom
b)well
c)never
d)often
e)regularly
6.You
are a gentleman, and as ______ you must be polite to women.
a)yet
b)thus
c)so
d)sure
e)such
7.I
noticed the student speak English _______________.
a)fluently
b)very
fluent
c)more
fluent
d)fluency
8. Complete o diálogo, usando os
advérbios corretos:
-
Hasn’t anyone caught the thief ____________?
-
No, he hasn’t been caught ______. He will be caught ______
a)yet;
already; at the moment
b)now;
already; tomorrow
c)yet; yet;
soon
d)still;
yet; immediately
9. They
ran very _______ in the race but at the end they could ______ breathe.
a)fast,
harder
b)fast,
hardly
c)fast,
hard
d)faster,
hardly
e)fastly,
hard
10. This
is a ________ good course for you to take.
a)very
b)only
c)nearly
d)much
e)enough
11. (UNIP)
It’s ________ honor to meet ________ young lady from ________ Sweden.
a)an / a /
…
b)a / a / a
c)a / an /
an
d)a / an /
a
e)an / a / a
12.
____ calculator machines he showed us have _____ intricate mechanism.
a)The / a
b)... / ...
c)A / the
d)The / an
e)The / ...
13.________
lion is _______ biggest animal in ________ circus.
a)A – a –
the
b)A – an –
a
c)The – the
- …
d)That – a
- …
e)This –
the – the
14. ________
jealous husband is ________ unpredictable man.
a )A – an
b)A – a
c )… - the
d)The – a
e)A - …
15. Coloque o artigo THE, se
necessário.
I)
________ silver of her watch.
II)
________ Doctor John.
III)
________ Red Sea.
IV)
________ Atlantic Ocean.
V)
________ Pacific Ocean.
a)I) The
II) Omissão do artigo THE III) The IV) The V) The
b)I) The
II) THE III) Omissão do artigo The IV) The V) The
c) The II)
THE III) The IV) Omissão do artigo The V) The
d) The II)
THE III) The IV) The V) Omissão do artigo The
16. (ITA)
________ Pacific and ________ Atlantic are ________ oceans. ________ Alps are
________
mountains,
and ________ Amazon is a river.
a)The / the
/ … / … / … / the
b)The / the
/ the / the / the / the
c)The / the
/ … / the / … / the
d)… / the /
… / … / … / the
17.____
one-dollar bill is ______ useful thing for changes when buying goods.
a)The - a
b)A - an
c)A - ...
d)... - the
e)A - a
18. ______
watches that they build in Switzerland have ____ high reputation.
a)The / a
b)The - ...
c)The / an
d)The - the
e)... / ...
19. You'd
catch the train if you _____ earlier.
a)leave
b)lived
c)left
d)had left
e)will
leave
20. If
Ted ________ another sandwich, he'll be sick.
a)had eaten
b)eat
c)ate
d)will
e)eats
21. His
flowers ___________ better if he __________ them more carefully
a)would
have grow – watered
b)will grow
– watered
c)would
grow – waters
d)would
have grown – had watered
e)will grew
– will water
22. If
_______________, you’d have had a good time.
a)you go
b)you were
gone
c)you was
gone
d)you went
e)you’d
gone
23. If
he _________ thirsty, he'd have drunk some water.
a)is
b)would
c)was
d)were
e)had been
24. Complete com o tempo verbal
adequado do verbo entre parêntese:
I)
They’ll stop talking if you _______________ them to. (to ask)
II)
If you had told me, I _______________ you.(to help)
III)
If you _______________ smart, you would buy that house. (to be)
a)I) ask
II) would have helped III) were
b)I) asked
II) would have helped III) were
c)I) ask
II) would have helped III) wered
d)I) ask
II) would has helped III) were
25. If
she _______________, I'd have known it.
a)would had
arrived
b)would
arrive
c)had
arrived
d)has
arrived
26. Those
students ____________ if they ____________ hard.
a)succeed –
will work
b)succeeded
– had worked
c)will
succeeded – worked
d)will
succeed – work
e)n.d.a.
27. No
one ________ you if you'd not shouted.
a)would
have heard
b)would
hear
c)wouldn't
have heard
d)will hear
e)hear
28. Whose
coat is this? It’s my ____________.
a)brother’s-in
law
b)brother-in’s-law
c)brother-in-law
d)brother-in-law’s
e)todas são corretas
29. Passe para o Inglês: Os raios
do sol são bons.
a)The rays
sun’s are good.
b)The sun
rays are good.
c)The sun’s
rays are good.
d)n.d.a.
30. The
women's room is here, and the _______ one is there.
a)mans
b)of men’s
c)men
d)mens's
e)men’s
31. Have
you seen those _________ dresses?
a)ladies's
b)ladye's
c)of
ladies'
d)ladies'
e)lady's
32. She
bought the ______________ food.
a)of the
dog
b)of dog’s
c)dog
d)dogs’s
e)dog’s
33. Here you have _______ grades.
a)James
b)James'
c)of James
d)of James'
e)James's
34. Passe para o Inglês: Os
sapatos de James são marrons.
a)James’s shoes
are brown.
b)James
shoes are brown.
c) Shoes
James’s are brown.
d)n.d.a.
35.Passe para o Inglês: A força
de Hércules é insuperável.
a)Hercules's
strength is unbeatable.
b)Hercules'
streng's unbeatable.
c)Hercules'
strength is unbeatable.
d)n.d.a.
36.There
are my _______ toys.
a)children
b)children's
c)child's
d)of
children
e)b"
and "c" are corrects
37. I
like _______ plays.
a)Sophofocles'
b)of
Sophocles'
c)Sophocles
d)Sophocles's
e)of
Sophocles
38. Paul
___________ half the work, when they ___________ in.
a)finished,
came
b)had
finished, had come
c)has
finished, had come
d)had
finished, came
e)has
finished, came
39. (ITA)
I: Would you like some more whisky? II: Yes, you ___________ it.
a)has
already drunk
b)have
already drinking
c)have
already drunk
d)have
already drink
e)already
drink
40. Which
is the correct form?
a)The Mr.
Patrick is our professor since March.
b)Mr.
Patrick have been our professor since March.
c )Mr.
Patrick is our professor since March.
d)Mr.
Patrick has been our professor from March.
e)Mr.
Patrick has been our professor since March.
41. He'd
been a businessman before he ___________ an actor.
a)is
becoming
b)has
become
c)become
d)became
e)becomes
42.(MACKENZIE)
I: Was that 9 o'clock train? II: Yes, you ___________ it.
a)have just
miss
b)had just
miss
c)have just
missing
d)has just
missed
e)have just
missed
RESPOSTA: E
43. (UNIP)
Things ___________ a lot since October.
a)change
b)has
changed
c)are
changing
d)changed
has
e)have
changed
44.________________
his watch yet?
a)Hasn't he
found
b)Doesn't
he find
c)Don't he
find
d)Didn't he
found
45. Complete com o tempo verbal
adequado do verbo entre parênteses:
I)
You _____________ ever caviar? (to eat)
II)
She ___________ just from France. (to arrive)
a)I) Have
you ever eaten caviar
II)
She has just arrives from France.
b)I) Have
you ever eat caviar
II)
She has just arrived from France.
c)I) Have
you ever eaten caviar
II)
She has just arrived from France.
d)n.d.a.
46. Paul
___________ in Germany since 1998.
a)live
b)lives
c)will live
d)has lived
e)lived
47. My
brother _________ to me for months.
a)has not
written
b)has not
being written
c)have
written
d)don't
write
e)doesn't
write
48. John
lives _____ a farm; we live ______ São Paulo and my parents live ______ as
small village
near
Campinas.
a)at – at –
at
b)on – at –
on
c)in – at –
at
d)on – in –
at
e)in – in –
in
49.During
the week I get up early ______ the morning anjd go to bed late ______ night,
But
normally
_______ weekends I sleep _______ midday.
a)on – in –
in – as far as
b)on – at –
at – even
c)in – at –
in – until
d)in – in –
at – till
e)in – at –
at – until
50. If
you insist ________ going there, try at least to take some advantage ______
going there.
a)about –
of
b)in – in
c)of – of
d)on – on
e)on – in
51. I
has been raining ______ yesterday.
a)already
b)always
c)since
d)from
52. Henry
raises his voice, ________________________?
a)doesn’t
he
b)did he
not?
c)does he
d)did he
e)didn’t he
53. She
doesn’t like pop-music but all the other people ________.
a)doesn’t
b)didn’t
c)do
d)don’t
e)does
54. I
went to the football game but she _______.
a)hasn’t
b)aren’t
c)doesn’t
d)didn’t
e)isn’t
55. Karen
______ make that mistake again.
a)have
b)don’t
c)has
d)do
e)did
56. He
pays attention to the teacher’s words ____________________ everybody.
a)Neither
does
b)Nor
doesn’t
c)So does
d)So has
e)So do
57. Mr.
Smith plays chess very well, and _______.
a)does Mr.
Edwards so
b)does so
Mr. Edwards
c)Mr.
Edwards so does
d)so does
Mr. Edwards
e)Mr.
Edwards does so
58.Our
children don’t like vegetables. ______________________________!
a)Neither
does John
b)Neither
has John’s
c)Either
John’s
d)Neither
do John’s
59. They
are always in a hurry, but today they don’t seem to be, ________.
a)don't
they?
b)do they?
c)are they?
d)isn’t it?
60. David
cut a piece of wood for the fire but his uncle____________.
a)does
b)did
c)don’t
d)doesn’t
e)didn’t
61. The
book cost a lot of money, ___________________?
a)does it
b)didn’t it
c)don’t it
d)doesn’t
e)do it
62. Complete com o tempo correto
do verbo indicado as frases:
a)
Take the money just in case you ________________ it.
(to need)
b)
As soon as he ________________ back, I’ll tell you.
(to come)
63. Complete com o tempo correto
do verbo indicado as frases:
a)
Leave the money with me in case he ________________.
(to return)
b)
She _________ while her husband ___________ the paper.
64. Complete com o tempo correto
do verbo indicando as frases:
a)
Waithere until they ________________.
(to arrive)
b)
Be quiet! He ____________ now.
(to sleep)
65. Wake
me up as soon as my brothers________________.
a)
will arrive
b)
arrived
c)
arrive
d)
had arrived
e)
is arriving
66. “Hello,
Ann. What are you doing?”
“I
_______________ my books.”
a)
were looking
b)
had looked
c)
has been looking
d)
am looking for
e)
looks
67. Will
you see her when she __________ ?
a)
arrived
b)
does arrives
c)
did arrive
d)
arrive
e)
arrives
68."My
wife learned to play bridge."
"How
nice! We _______________."
a)
play often that game, too
b)
often play that game, too
c)
also that game play often
d)
play also that game often
e)
play too often that game
69. I'm
taking my umbrella in case it ________ later on.
a)
rains
b)
rain
c)
raining
d)
is rainning
e)
rained
70. A:
I',m sorry: I forgot to post your letter.
B:
Never mind! I'll post it myself when I _________ out.
a)
going
b)
am go
c)
go
d) goes
e) gone
71. As
long as I ___________ I'll not move from my home town.
a)
lives
b)
to lives
c)
live
d)
am living
e)
to live
72. Numa das sentenças abaixo o
advérbio não está corretamente inserido:
a)
He hasn’t met me yet.
b) I
was rather cold yesterday.
c)
Gary always is dreaming of you
d)
We hardly work on Sundays.
e)
They’ll travel by car.
73. This
is a ________ good course for you to take.
a)
enough
b)
only
c)
nearly
d)
much
e)
very
74. I
noticed the student speak English _______________.
a)
very fluent
b)
fluent
c)
more fluent
d)
fluently
e)
fluency
75. They
ran very _______ in the race but at the end they could ______ breathe.
a)
fast, harder
b)
fast, hardly
c)
fast, hard
d)
faster, hardly
e) fastly, hard
76. Complete o diálogo, usando os
advérbios corretos:
-
Hasn’t anyone caught the thief ____________?
-
No, he hasn’t been caught ______. He will be caught ______
a)
already; still; just now
b)
yet; yet; soon
c)
now; already; tomorrow
d)
still; yet; immediately
e)
yet; already; at the moment
77. You
are a gentleman, and as ______ you must be polite to women.
a)
yet
b)
thus
c)
so
d) sure
e) such
78. Todas as alternativas abaixo
trazem advérbios de freqüência, exceto:
a) seldom
b) well
c) never
d) often
e) regularly
79.
They state they’ve been ther____________.
a)
once
b)
for the fun of it
c)
on Sunday
d)
In March
e)
Todas são corretas
80. They
haven’t _____ thought of it________.
a)
whether /yet
b)
even / yet
c)
then / also
d)
ever / always
e)
even / only
81. The
test was _______ no one passed.
a)
very hard that
b)
too hard for that
c)
too hard, so
d)
so hard so that
e)
even / only
82.The
clergyman _______ had a sore throat preached a fine sermon.
a)
what
b)
which
c)
whose
d) whom
e) that
83. I
know the girl _____ wrote you this letter.
a)
whose
b)
whom
c)
which
d)
who
e)
what
84. Were
those the physicians to ______ you introduced you brother?
a)
which
b)
who
c)
whose
d)
whom
e)
when
85. That’s
the businessman_________ daughter suffered an accident this morning.
a)which
b)
who
c)
whose
d)
whom
e)
when
86. The
book ____ I was reading yesterday was a detective story.
a)
whose
b)
what
c)
whom
d) who
e) which
87. Did
you know ______ agoraphobia is a morbid fear of open places?
a)
if
b)
than
c)
that
d)
what
e)
which
88. The
shirt ______ buttons are yellow belongs to me.
a)
whose
b)
which
c)
whom
d)
who
e)
what
89. The
lady _______ was here a week ago went to London.
a)
which
b)
what
c)
whom
d)
who
e)
whose
90. I
don't like people _______ laugh at me.
a)
whose
b)
which
c)
who
d)
what
e)
whom
91. His
father, _________ lives in Rio, will return soon.
a)
whose
b)
what
c)
who
d)
whom
e)
"b" and "c" are corrects.
ANSWER
1. RESPOSTA: D
2. RESPOSTA: C
3. RESPOSTA: E
4. RESPOSTA: C
5.RESPOSTA:
B
6.RESPOSTA:
E
7.RESPOSTA: A
8. RESPOSTA: C
9. RESPOSTA: B
10. RESPOSTA: A
11. RESPOSTA: A
12. RESPOSTA: D
13. RESPOSTA: E
14. RESPOSTA: A
15. RESPOSTA:
A
16. RESPOSTA:
C
17. RESPOSTA:
D
18. RESPOSTA:
A
19. RESPOSTA:
C
20. RESPOSTA:
E
21. RESPOSTA:
D
22. RESPOSTA:
E
23. RESPOSTA: E
24. RESPOSTA:
A
25. RESPOSTA:
C
26. RESPOSTA:
D
27. RESPOSTA:
A
28. RESPOSTA: D
29. RESPOSTA:
C
30. RESPOSTA:
E
31RESPOSTA:
D
32. RESPOSTA:
E
33. RESPOSTA: E
34. RESPOSTA: A
35.RESPOSTA:
C
36.RESPOSTA:
E
37. RESPOSTA:
A
38. RESPOSTA:
D
39. RESPOSTA:
C
40. RESPOSTA:
E
41. RESPOSTA:
D
42. RESPOSTA:
E
43. RESPOSTA:
E
44. RESPOSTA: A
45. RESPOSTA:
C
46. RESPOSTA:
D
47. RESPOSTA:
A
48. RESPOSTA:
D
49.RESPOSTA:
E
50. RESPOSTA:
E
51. RESPOSTA:
C
52. RESPOSTA:
A
53. RESPOSTA:
C
54. RESPOSTA:
D
55. RESPOSTA:
E
56. RESPOSTA:
C
57. RESPOSTA:
D
58.RESPOSTA:
A
59. RESPOSTA:
B
60. RESPOSTA: E
61. RESPOSTA: B
62. RESOLUÇÃO: a) need
(present após “in case”)
b) comes (present após expressão
de tempo
as soon as = assim que)
63. RESOLUÇÃO:
a) returns (present após “in case”)
b) is cooking / is reading (present continuous indicando simultaneidade)
64. RESOLUÇÃO: a) arrive
(present após expressão de tempo until = até)
b) is sleeping (present continuous com “now”)
65. RESPOSTA: C
67. RESPOSTA: D
66. RESPOSTA:
E
67. RESPOSTA: B
68. RESPOSTA: A
69. RESPOSTA: C
70. RESPOSTA: C
71.RESPOSTA:
C
72. RESPOSTA:
E
73. RESPOSTA:
D
74. RESPOSTA:
B
75. RESPOSTA:
B
76. RESPOSTA: E
77. RESPOSTA:
B
78. RESPOSTA:
E
79. RESPOSTA:
B
80. RESPOSTA:
C
81.RESPOSTA: E
82. RESPOSTA: D
83. RESPOSTA:
D
84. RESPOSTA:
C
85. RESPOSTA:
E
86. RESPOSTA: C
87. RESPOSTA: A
88. RESPOSTA: D
89. RESPOSTA:
C
90. RESPOSTA:
C
BIBLIOGRAFIA
DIRSON,
Robert J. Graded Excercises in English. Ed. 1ª ed. Disal
JACK,
C. Richards. Interchange Third Edition Students book 3. 3ªed. Ed. Cambridge
University
Press,
2005.
MARTINEZ, Ron. Como dizer tudo em
inglês. 14ªed. Ed. Campus, 2000
MARTINEZ, Ron. Como escrever tudo
em inglês. 1ª ed.
Ed. Campus 2002.
OXFORD UNIVERSITY
PRESS. Aprenda Definitivamente 100 phrasal verbs. 1ªed.
2003.
No comments:
Post a Comment